Deze week wil ik het met jullie is hebben over werken van thuis uit.
Bij mij wilde dit in het begin absoluut niet lukken, en nu heb ik nog altijd serieus wat doorzettingsvermogen nodig.
Je hebt natuurlijk geen files, geen lastige collega’s (maar ook geen leuke), geen stress van een baas die over je schouders meekijkt, en je bent helemaal “chill”.
Maar…schijn bedriegt, want je laat je natuurlijk veel sneller afleiden.
Ik begin meestal heel gefocust, tot ik eraan denk dat die was nog moet gedraaid worden, mijn afwasmachine moet leeggehaald worden, ah ja ook nog snel de bedden opmaken, om daarna tot de conclusie te komen dat ik niets in huis heb om s’avonds klaar te maken. Hup snel effe naar de winkel, en ja die aardappelen zal ik nu maar schillen dan ben ik daar ook al vanaf. Voor je het weet is de school uit en begint de rush van de avond weer.
Ik heb al zoveel gelezen over hoe je je het best kan organiseren wanneer je van thuis uit werkt. Een leuke werkplek zoals deze zou natuurlijk al een hulp zijn 😉

Toch zijn er een aantal tips die volgens mij helpen je beter te organiseren:
– Ga 1 x per week naar de winkel en maak een lijstje van wat je die week gaat eten.
– Doe de was s’avonds of in het weekend.
– Kleed je aan zoals je dat zou doen wanneer je buitenshuis werkt.
– Probeer een aparte ruimte te hebben waar je werkt, zodat je niet afgeleid kan worden.
– Maak je omgeving duidelijk dat je thuis WERKT, dus GEEN tijd hebt voor koffieklets.
– Wanneer je werkt, denk je ook enkel aan je werk. Stop desnoods s’avonds iets vroeger
als je dringende privé zaken moet regelen.
– Maak To Do lijstjes en werk die ook af
Ik maak sinds kort gebruik van zo een weekplanner waar ik alles op kan noteren.

Ik vind hem superhandig en hij ziet er nog leuk uit ook! Wil jij er ook zo een? Je kan hem hier bestellen.
Ik zou wel eens willen weten wat jullie tips zijn, en of jullie hier ook zoveel moeite mee hebben (voor de thuiswerkers dan).
Laat het me weten!

Liefs Kelly
XOXO